Print

Doe mee aan 'Weekend van de Klant'

Nieuwsbrief lokale economie - juni 2022

Weekend van de Klant is een organisatie van UNIZO, Comeos en UCM, en staat voor een feestelijk winkelweekend in heel België. Ze vieren dit jaar de zesde editie, op zaterdag 1 en zondag 2 oktober 2022. Tienduizenden winkeliers (zelfstandigen en ketens), maar ook horecazaken, kappers en schoonheidsspecialisten, bankkantoren, reisbureaus, … verrassen hun klanten met een cadeautje of leuke actie.

Weekend van de Klant, dat is

  • een grootschalige mediacampagne op radio en tv, in de krant en magazines, op internet en sociale media, ter promotie van de (fysieke) handel in ons land.
  • helemaal gratis voor jou als ondernemer, of je nu lid bent van UNIZO/Comeos/UCM of niet. Schrijf je in vóór 11 september en ontvang bovendien een pakketje met promomateriaal. Ben je wel lid, dan kun je bij inschrijving wedstrijdflyers aanvragen om jouw klanten te bedanken.

Waarom deelnemen aan Weekend van de Klant?

  • Je zeilt mee op een grootschalige mediacampagne. Het is het ideale moment om jouw klanten te bedanken en te verrassen met een lekkere attentie of leuke actie.
  • Deelnemen is gratis. Schrijf je in, laat zo weten dat je meedoet en wat klanten bij jou kunnen verwachten. Je ontvangt een pakketje met campagnemateriaal (als je inschrijft vóór 11 september) en kunt materiaal downloaden om samen met ons promotie te maken.
  • Nationale wedstrijd voor (klanten van) leden: als lid van Comeos, UNIZO of UCM kun je bij inschrijving (vóór 11 september) gratis wedstrijdflyers aanvragen om jouw klanten te bedanken. Alle info over de wedstrijd vind je hier.
  • Openen op zondag is niet verplicht, je kan ook enkel op zaterdag deelnemen aan Weekend van de Klant. Dit kan je aangeven bij inschrijving.
  • Webshop met voordeeltarieven: in onze webshop kun je aan voordelige tarieven attenties kopen om uit te delen aan jouw klanten. Je vindt er ook bijkomend promomateriaal. (De webshop sluit op 11 september.)
  • En de cijfers van 2021 liegen niet:
    • 65 % van de Vlaamse deelnemers was het hele weekend open.
    • Er namen net geen 14 000 winkels en andere zaken deel. 95 % gaf aan dat opnieuw te doen in 2022.
    • Onze hoofdpartners Worldline en Bancontact Payconiq Company registreerden gemiddeld 12 % meer elektronische transacties dan tijdens een gewoon weekend.

Meedoen is dus de boodschap!