Print

Welkom bij het snelloket burgerzaken

Nieuwsbericht 29 oktober 2019

Na de introductie van het klantgeleidingssysteem heeft het lokaal bestuur van Rijkevorsel de volgende stap gezet om een betere dienstverlening aan te bieden aan de inwoners.

Voor een aantal producten die weinig tijd vragen, kunnen burgers voortaan terecht bij het snelloket aan de onthaalbalie in het gemeentehuis. Dat maakt het langskomen bij onze diensten weer een stukje aangenamer en − vooral − minder tijdrovend.

Bij het snelloket burgerzaken in Rijkevorsel kun je voortaan terecht voor het:

  • afhalen van je reispaspoort
  • afhalen van je (voorlopig) rijbewijs
  • afhalen van je elektronische identiteitskaart (eID)
  • afhalen van elektronische kinderpasjes (kids-ID)

Efficiëntere dienstverlening 

Het lokaal bestuur heeft zich tot doel gesteld om de mensen zo efficiënt mogelijk te helpen en de wachttijd voor burgers zo beperkt mogelijk te houden.

Zo werd reeds het e-loket geïntroduceerd. Hierdoor zijn heel wat diensten beschikbaar via onze website, waarvoor je dus zelf geen verplaatsing meer moet doen naar het gemeentehuis. Een adreswijziging, een bewijs van woonst, een getuigschrift van inschrijving, een aanvraag voor een evenement, een uittreksel uit het strafregister, dit zijn allemaal zaken die je voortaan van thuis uit in orde kan brengen.

En je hebt vast al kennis gemaakt met ons klantgeleidingssysteem. Dit systeem geeft je een volgnummer en verwijst je naar het juiste loket. Zo moet je zelf niet meer op zoek gaan naar de precieze plek waar je moet zijn en is het duidelijk wanneer je aan de beurt bent.